Másfél millióan használtak hamis reklámblokkolót
A készítőik több millió dollárt kereshettek hirdetési csalással.
A Google Chrome bővítményáruháza csordultig van gyanús reklámblokkoló bővítményekkel, az ugyanebben az üzletben utazó AdGuard pedig most leleplezett két olyan „riválist", amelyek nem csak hogy rosszindulatúan visszaéltek a legismertebb blokkolók nevével, de még hirdetési csalást is végrehajtottak.A két blokkoló az AdBlock (AdBlock Inc.) és az uBlock (Charlie Lee) voltak, összesen heti 1,6 millió aktív felhasználóval rendelkeztek. A kiegészítőket ugyan számos alkalommal jelentették már a felhasználók a megtévesztő neveik miatt, de a Google-t hidegen hagyta a közismert bővítmények neveivel és logóival való visszaélés, csak az AdGuard mostani leleplezésére válaszul volt hajlandó törölni ezeket a Chrome Áruházból.
Az AdGuard szerint a bővítmények készítői hirdetési csalást követtek el: átírták háromszáz webshopban a partneri linkek kedvezményezettjeit, és ezzel havonta több millió dollár bevételre tehettek szert.
A partneri linkeket többségében tartalomkészítők (például youtuberek) használják: ha valaki a linkjükre kattintva vásárol meg valamit mondjuk az Amazonon, akkor egy kis részesedést kapnak a megvalósult vásárlások összegéből.
Ezt a jutalékot lopták el a tartalomkészítőktől, vagy éppen a webshopoktól a rosszindulatú kiegészítők.
Forrás:https://www.origo.hu