Belépés

+36 30 495 5112 Élő segítségnyújtás az oldal alján!

Az új Chrome még szigorúbb lesz az ügyeskedőkkel

Az új Chrome még szigorúbb lesz az ügyeskedőkkel

A Google visszaélésszerű kialakítási jellemzőknek nevezi azokat a szándékosan félrevezető megoldásokat, amelyeket az egyes weboldalak a saját domainjükön vagy máshonnan (például iframe keretbe vagy videólejátszóba) betöltve jelenítenek meg a felhasználók számára. A vállalat az ilyen tolakodó és megtévesztő hirdetések ellen bő egy évvel ezelőtt jelentette az új ablakok és lapok nyitásának vagy a felhasználó szándéka ellenére történő átirányítások megakadályozását, amelyeket először idén januárban, a Chrome 64-es, később pedig a 68-as verziójában implementált.

Az eljárás most tovább szigorodik: a 71-es, decemberben esedékes böngészőverzió már az összes hirdetést eltávolítja azokon a webhelyeken, amelyek ebben a tekintetben fennakadnak a szűrőn, és több mint 30 napja minősülnek nem megfelelőnek, ezen felül új oldalakat és lapokat sem nyithatnak meg – vagyis a Chrome praktikusan elvágja azokat a bevételi forrásaiktól. Ezt elkerülendő a cég figyelmeztetést küld az oldalak regisztrált tulajdonosainak és felhasználóinak, illetve lehetőséget ad rá, hogy a szükséges módosítások után a webhelyek felülvizsgálatát kezdeményezzék.

A visszaélésszerű kialakítási jellemzők között kézenfekvőek az adathalászattal kapcsolatos próbálkozások (phishing), vagyis azok a hirdetések, amelyek személyes adatokat próbálnak lopni, vagy megpróbálják rávenni a felhasználókat, hogy azokat önként megosszák. Ugyanígy egyértelmű a helyzet, ha a hirdetések a felhasználók gépére telepíthető rosszindulatú programokat vagy kéretlen szoftvereket tárolnak, vagy azokra hivatkoznak. A Google vonatkozó oldala szerint azonban a Chrome más eseteket is irányelvsértő elemként azonosít.

Ami megtévesztő, az tilos

Ilyenek a megtévesztő üzenetek, amelyek csevegőalkalmazásokra, figyelmeztetésekre, operációs rendszerhez tartozó párbeszédpanelekre hasonlítanak (lásd a fenti animációt), de kattintásra hirdetéshez vagy céloldalhoz vezetnek. Ide tartozik a félrevezető webhelyviselkedés is, amelyben egyes funkciók – például görgetősávok, lejátszást indító, "tovább” vagy bezárásra szolgáló gombok – ugyancsak elirányítják a felhasználókat.

A szűrés kiterjed a váratlanul kattintható területekre (átlátszó hátterek, nem látható oldalelemek) és az automatikus átirányításra, amikor az előbbiekhez még felhasználói műveletre sincs szükség. A Google külön megnevezi az olyan hirdetéseket is, amelyek egérmutatót utánoznak azzal a céllal, hogy a felhasználót rávegyék az adott oldalelem használatára.

A statisztikák szerint minden negyvenedik oldal él a fenti trükkök valamelyikével, a Google pedig a legegyszerűbb megoldást választja, hogy a megfelelő hirdetések kiszolgálására kényszerítse őket: megakadályozza, hogy pénzt keressenek az ügyeskedéssel. Ha ilyesmit talál, akkor 30 napot ad a hibák javítására, mielőtt elkezdené blokkolni a szóban forgó oldalelemeket.

Forrás:https://bitport.hu

Belépés or Regisztráció