Belépés

+36 30 495 5112 Élő segítségnyújtás az oldal alján!

Nehézkesen áll csatasorba az MKB új háttérrendszere

Az új alaprendszer múlt héten rajtolt, egy sor szolgáltatás ugyanakkor még problémákkal küzd.

Döcögős az MKB új háttérrendszerének rajtja, a pénzintézet július 5-én reggel számolt be róla, hogy az előzetes terveknek megfelelően lezajlott a bank teljes körű digitális átállása - ugyanakkor közleményében kitért rá, hogy az új digitális alaprendszerhez kapcsolódó szolgáltatások az MKB mindennapi működésébe csak lépcsőzetesen épülnek be. Úgy tűnik a bank fejlesztőcsapatának nehézkesen sikerül megmásznia ezt a lépcsősort, netbankja ugyanis még mindig korlátozásokkal működik.

Az MKB netbankjának működését bő öt nappal a rajt után egy céges számlán vizsgáltuk meg, ahol gyorsan felbukkantak az új rendszer hiányosságai. A felületet megnyitva rögtön szembejön az első blikkre érthetetlen sorrendbe rendezett számlatörténet, amelynek élén akár egy héttel korábbi tételek szerepelnek, míg a frissebb tranzakciókat hátrébb sorolja a rendszer. A rendezési logikát itt nem sikerült megfejteni, nincs kizárva azonban, hogy könyvelési sorrendbe teszi a tételeket a rendszer, noha ezt a netbank semmilyen módon nem jelzi. Ha a kezdőlap számlatörténeti panelje helyett a számlatörténet saját menüpontjára navigálunk, a tételek már időrendi sorrendben szerepelnek, noha néhány furcsaság itt is hamar feltűnik.Az elutalt összegeknél a netbank a tranzakciós díjat külön pontban tünteti fel, amivel nem is lenne baj, viszont a díj kedvezményezettjeként is az eredeti címzettet tünteti fel a bank helyett. A furcsa jelenségek a SEPA (Egységes Euró Fizetési Övezetbe tartozó) utalásoknál is folytatódtak, amelyeknél több tranzakciórészlet is hiányzik, amelyek a bank korábbi felületén még megjelentek. A forintszámláról euróra történő utalás információi között az általunk megkérdezett vállalati ügyfél netbankjában nem szerepelt az átváltási árfolyam, illetve a pontos eurós összeg sem, pedig a céges könyvelésnél ezek kritikus adatok, továbbá az országkódnál is magyar szerepelt, annak ellenére, hogy a szóban forgó utalásnál a kedvezményezett egy belga bank ügyfele volt. Ugyanezek az adatok az MKB mobilalkalmazásában is hibásan, illetve hiányosan szerepelnek.

De az adatok máshol is összekavarodtak, egyes esetekben például fizetésnél a tranzakciótörténetben az azt indító cég neve helyett a tulajdonos neve szerepelt, akinek pedig saját néven a banknál már évek óta nincs számlája. Mindezek mellett az SMS értesítések háza táján is bőven akad probléma, azok adott esetben akár órákat késnek, illetve szintén a fentebb sorolt fals adatokat tartalmazzák.

A nehézkes átállás kapcsán a bank ügyfelei az MKB Facebook oldalán is hangot adtak elégedetlenségüknek, ahol az elmúlt napokban szinte minden poszt alatt találni panaszkodó felhasználókat, a hibásan vagy egyáltalán nem működő netbank kapcsán. Az is látszik ugyanakkor, hogy a bank lassan leküzdi a problémákat, az első nap nem működő átutalások például mára az általunk megkérdezett céges ügyfelek tapasztalatai szerint megjavultak.

Mindez elsősorban tehát nem is a magánszemélyeknek fájdalmas, sokkal inkább a vállalati ügyfeleknek, akiknek egy sor pontos információra szüksége van a netbankból - kérdéses például, hogy a hiányos tranzakcióadatokkal egy ellenőrzés során például a NAV mit tudna kezdeni. Az átállás menetével és a belső tapasztalatokkal kapcsolatban megkerestük az MKB-t is, amennyiben érkezik válasz a banktól, cikkünket frissítjük.

Forrás:https://www.hirkereso.hu/tech/

Belépés or Regisztráció