Nem ingatta meg a járvány a Google anyacégét
Az Alphabet az előzetes várakozásokat jóval felülmúló negyedévet produkált. Leányvállalatai közül a prímet a YouTube vitte, amelynek bevételei az előző év hasonló időszakához képest több, mint 30 százalékkal nőttek.
Végszóra az Alphabet is beszámolt negyedéves teljesítményéről. A Googla anyacége 46,2 milliárd dolláros bevételt termelt, tiszta nyeresége pedig 11,2 milliárd dollár lett, ami részvényenként 16,40 dolláros profitot jelent. A kedvező számok nyomán a cég részvényárfolyama 8,5 százalékkal nőtt, és ez a technológiai óriáscégek (Twitter, Facebook, Apple, Amazon, Alphabet) negyedéves beszámolóira adott piaci reakciók közül messze a legkedvezőbb.De lássuk a részleteket. A YouTube bevételei a tavaly 3,8 milliárdról 5,0 milliárdra emelkedtek, a Google Cloudé 2,4 milliárdról 3,44 milliárdra. Ez utóbbi üzletág, amely a felhőszámítási, produktivitási szoftveres és más nagyvállalati szolgáltatásokat foglalja magában, az előző negyedévben még csak 3,0 milliárd dolláros bevételt hozott. Mindkét üzletág jó teljesítménye erősen köszönhető a koronavírus-járványnak, hiszen a YouTube sokak számára a karanténban elérhető szórakozási formák egyike lett, a Google Cloudot pedig a távmunka előretörése repítette a csúcsra.
Az Alphabet kísérleti projekteket futtató részlege, a "pénzégetőként" ismert Other Bets ebben a negyedévben sem cáfolt rá hírére, és 178 milllió dolláros forgalom mellett 1,1 milliárd dolláros működési veszteséget hozott össze. Ez az érték jóval meghaladja az előző évi, 941 millió dolláros operatív veszteséget, és ez a romlás valószínűleg nem marad következmények nélkül. Az Alphabet persze nem vár pozitív egyenleget a futurisztikus ötletek kipróbálására életre hívott Other Betstől, de a több, mint 1 milliárd dolláros veszteség még Google-mércével mérve is brutális.
Az eredményeket összegezve megállapítható, hogy Alphabet szekere továbbra is remekül fut, nem csoda hát, hogy a részvényeit veszik, mint a cukrot.
Forrás:https://computerworld.hu/