A Take-Two vezére szerint csalódást okozott a Stadia
Emellett nincs meggyőződve a felhős játékstreamelés átütő sikeréről.
Egyre nő azon techvállalatok és játékkiadók száma, amelyek szerint a jövőben többé-kevésbé eltűnhetnek a játékkonzolok és gamer PC-k, helyette a videojátékokat távoli szervereken futtatják majd a gamerek, csak a képüket és hangjukat kapják meg egy internetes videofolyamban. A kiadók számára ez a kalózkodás megszűnését jelentené, míg a gamereknek nem kellene többé pénzt adniuk a játékok futtatására képes hardverekre.Mindez jól hangzik, azonban a Grand Theft Auto játéksorozatot is kiadó Take-Two ügyvezető igazgatója a nagy felhajtás ellenére jelenleg nincs meggyőződve arról, hogy a felhős játékfuttatás valaha több lesz egy alternatívánál. Strauss Zelnick a Bernstein Annual Strategic Decisions konferencián elmondta, hogy a fogyasztók számára csalódást keltő volt a Google Stadia elindulása, még az achievementekhez hasonló alapfunkciókra is hónapokat kellett várniuk.
Ami ennél érdekesebb, hogy nem hisz a felhős játékstreamelés átütő üzleti sikerében, a konzolok és PC-k halálában.
Zelnick elmondása szerint a Stadiához hasonló szolgáltatások üzleti modelljének alaptétele, hogy mivel a gamereknek nem kell drága hardvert előre megvenniük a termékek futtatásához, így többen fognak majd játszani. Az elképzelés az, hogy a már meglévő közönségen kívül létezik egy óriási tömeg, amelynek a tagjai szeretnének videojátékozni (és mindeközben persze jelentős összegeket elkölteni), de nem szeretnének konzolt vásárolni ehhez.
Szerinte ez nem realisztikus elképzelés, hiszen akik képesek és hajlandóak 60-100 dollárokat, vagy akár ennél is többet kiadni egy-egy játékra, azoknak nem jelent leküzdhetetlen akadályt egy 300 dolláros játékkonzol megvásárlása.Zelnick meglátása alapján akiket érdekel ez a hobbi, továbbá anyagilag megtehetik, azokat sosem tartott vissza a hardvervásárlás szükségessége a videojátékozástól.
Forrás:https://www.origo.hu/