Belépés

+36 30 495 5112 Élő segítségnyújtás az oldal alján!

Kiszervezett IT: nem kényszer, hanem lehetőség!

Blogunk olvasóinak aligha kell hosszasan bizonygatni, hogy az informatika dinamikus fejlődése miatt a vállalatoknak is egyre profibb és szerteágazóbb IT-támogatásra van szükségük. Mostanra azt is egyre többen látják be, hogy a folyamatokat képtelenség, vagy irracionálisan drága "házon belül" kézben tartani, így ma már az IT-feladatok kiszervezése teljesen evidens. Ráadásul mindez még csak nem is szükséges rossz, vagy kompromisszum, hanem új lehetőség, és az eredményes működés egyik fő záloga!

Amikor fent az "evidens" kifejezéssel éltünk, gazdaságossági szempontokra is gondoltunk - de nem kizárólag azokra! Tény, hogy külső szolgáltatóra bízni az informatikai infrastruktúrát ár-érték szempontból hatékonyabb, hisz napjainkban az eleve nehezen toborozható, jó szakemberek nagyon drágák - és akkor a tudás fenntartásáról, rendszeres továbbképzésükről még nem is beszéltünk. A komplett IT kiszervezése elsősorban a KKV-knak jelent nagy előnyt, hiszen így a cég működése gazdaságosabb lesz, nem kell egy drága, és jellemzően kihasználatlan IT szakembert házon belül "tartani". Ez azonban csak egy az "outsourcing" számos előnye közül. Az IT-feladatok ésszerű kiszervezésével a cégek jól tervezhető, fix költségért "nyerhetnek" egy olyan partnert, ahol minden egyes technológiának vagy épp gyártónak megvan a maga specialistája. A kiszervezett IT a multinacionális vállalatoknak pedig védőhálót biztosít, amelyre bármikor támaszkodhatnak, még időszakos túlterheltség vagy kompetenciahiány esetén is. Így a legnagyobb cégeknek nem kell belső IT kapacitásaikat az egyébként ritka, időszakos csúcsterhelésekhez igazítani.

 

Minden cég a saját szakterületén a legjobb, ezért, ha a munkatárs akárcsak részben mással tölti az idejét, az azt jelenti, hogy az erőforrás felhasználás nem optimális. Az IT-Outsourcing legnagyobb előnye tehát még csak nem is a házon belül gyakorlatilag elérhetetlen mértékű szaktudás. A vezető szolgáltatók több évtizedes tapasztalattal és folyamatosan képzett szakértőkkel, rendszermérnökökkel és technikusokkal rendelkeznek. Ezek a szakemberek készek átvállalni ügyfeleiktől akár a teljes hardver- és szoftverüzemeltetés minden iparágra és területre egyaránt jellemző, általános és ismétlődő feladatait. A cég alkalmazottai így saját szakterületeikre fókuszálhatnak, ami önmagában is profitnövelő. A problémamentes informatikai működésről kompletten az új partner gondoskodik, a cég szakemberei pedig azzal foglalkoznak, ami a céget előre viszi.

Forrás:https://computerworld.hu/

Belépés or Regisztráció